Followers

Sunday, April 29, 2012

Ya Allah.....lindungi aku........





Ya Allah........lindungi aku........aku sedih dalam meniti hari-hariku........ Murahkan rezekiku agar aku tidak meminta2 selain hanya padamu agar tidak menjadi beban kapada yang lain........ kasihani aku Ya Allah.........


Andaikan..... diri ku bisa
Seperti yang lain
Yang Kau sayang
Yang Kau rindukan
Yang Kau cintai

*
Aku lemah tanpa Mu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolongku........
Tolongku.........
Yaaa Allah

Reff:
Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi

**
Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah



Thursday, April 26, 2012

Tip untuk nak hamil


Kita merancang Allah SWT Menentukan..
Bagi yang belum mengandung lagi,anggaplah kisah ini sebagai satu ikhtiar kita untuk mendapat anak serta memohon Allah SWT memperkenankanya.Insya’Allah setiap apa yang berlaku tentu ada hikmah disebaliknya.

Seorang wanita yang berasal dari Bangkok,Thailand mengisahkan bagaimana ia telah berjaya mengandung buat pertama kalinya selepas berkahwin selama 6 tahun.Katanya”saya menyedari tentang keasidan pH tubuh badan saya yang tidak normal dari air kencing yang kelihatan keruh tetapi tidak pula mengetahui kaitanya dengan kesuburan:

Formula lemon/soda bikarbonat Hanya selepas 2 minggu memulakan rutin mengembalikan keasidan pH tubuh ketahap normal dengan meminum campuran lemon dan soda bikarbonat 2 kali sehari,sekali sebelum sarapan dan sekali lagi sebelum tidur.Saya didapati MENGANDUNG.

Justifikasi formula Buah lemon yang mengandungi tinggi potassium dan sodium dapat meneutralkan asid semasa percampuran berlaku dan ini membuatkan gandingan sodium dan potassium menjadi paling seimbang

Formulanya adalah:-

Perahkan sebiji jus lemon kedalam cawan dan dengan perlahan-lahan masukkan sedikit soda bikarbonat sehingga buih berhenti.Campukan air secukupnya dan minum.

Mudah-mudahan dengan meneutralkan keasidan tubuh badan yang selalu terdedah dengan pemakanan dan persekitaran yang bertoksik dapat membantu kesuburan lantas membuahkan hasil.Insya’Allah.

Wednesday, April 25, 2012

Lelaki rugi kalau tak berjanggut

Lambang seorang LELAKI sejati.
pompuan mana ada janggut
Di zaman Rasulullah s.a.w. ada seorang sahabat yang berjanggut nipis atau jarang-jarang sekadar sehelai dua. Semasa beliau mengambil wuduk untuk bersembahyang di masjid, Rasulullah tersenyum dan memalingkan mukanya.
Sahabat itu pun merasa hairan dan dia menyangka Rasulullah s.a.w. senyum kerana janggutnya yang nipis itu dan memalingkan mukanya kerana tidak suka kepada janggutnya yang jarang itu. Keesokkan harinya sahabat lelaki tersebut datang ke masjid setelah mencukur janggutnya. Apabila terserempak dengan Rasulullah s.a.w, lelaki itu melemparkan senyuman tetapi Rasulullah tidak memandang langsung kepada lelaki tersebut Bertambah hairanlah beliau lalu diajukan pertanyaan kepada Baginda

Wahai Rasulullah mengapa hari ini kamu tidak senyum kepadaku seperti sebelum ini? Lalu Baginda menjawab..
� Sebelum ini aku nampak malaikat berebut-rebut untuk menadah air wuduk yang jatuh dari janggutmu tetapi apabila kamu mencukur janggutmu tidak ada lagi malaikat yang menunggu di janggutmu wahai sahabat�
TERDAPAT perbezaan pendapat antara mazhab mengenai hukum mencukur janggut (Arab, lihyah).
Mazhab Maliki dan Hambali mengharamkan perbuatan mencukur janggut.
Mazhab Hanafi pula menghukumkan makruh yang hampir kepada haram (makruh tahrimi). Manakala mazhab Syafie hanya menghukumkan makruh mencukur janggut (al-Zuhayli, 1985: I: 208).
Ini kerana ada perbezaan dalam riwayat hadis daripada Rasulullah s.a.w, antaranya, hadis Aisyah daripada Rasulullah s.a.w mengenai sepuluh perkara fitrah iaitu 'memotong (merapikan) misai, memelihara janggut, bersugi, memasukkan air ke hidung, memotong kuku, membasuh ruas jari, mencabut bulu ketiak, mencukur bulu ari-ari, beristinjak.'
Kata Mus'ab: "Aku lupa yang kesepuluh, melainkan ia adalah berkumur-kumur." (Hadis riwayat Ahmad, Muslim, an-Nasa'i)
Menurut Imam an-Nawawi yang kesepuluh kemungkinan adalah khitan (bersunat). Hadis ini menunjukkan memelihara janggut termasuk dalam perkara sunat.
Manakala dalam hadis lain Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya: "Berbezalah kamu dengan orang musyrik, peliharalah janggut dan cukurlah misai." (Hadis riwayat Ahmad, an-Nasa'i, at-Tirmidhi)
Hadis ini menghendaki seorang Muslim mempunyai identiti sendiri dengan tidak meniru bangsa lain.
Berdasarkan tujuan terbabit, mencukur janggut dilihat sebagai meninggalkan jati diri Muslim dan tidak mengikut suruhan Rasulullah s.a.w.
Bagaimanapun, ada yang memahaminya sebagai sunat dan bukannya wajib, iaitu suruhan kepada lelaki Muslim memelihara janggut bagi membezakan antara orang Islam bukan Islam.
Ada pendapat semasa menyatakan hukum memelihara janggut adalah harus semata-mata dan ia bukan sunat dan wajib.
Ia kurang tepat kerana mengenepikan hadis mengenai memelihara janggut termasuk dalam sunnah fitrah.
Dr Yusuf al-Qaradawi pula lebih hampir kepada mazhab Syafie apabila melihat tindakan memelihara janggut sebagai sunat dan bukan wajib. Mencukur janggut pula dihukum makruh (al-Qaradawi, 1995: 94-96).
Pendapat mazhab Syafie lebih hampir kepada kebenaran dan sederhana.
org melayu cuma suka ikut sunnah kawin 4 je....

Apakah itu IMAN?











Jika sesiapa yang masih kelabu tentang bab ini, amatlah ruginya.. tiada islam tanpa iman, tiada amal tanpa iman, sebab landasan amal dan islam ialah Iman. Bolehkan Iman diusahakan?

Tahukan anda...bahawa jika sekiranya seseorang yang tidak ada amal langsung, dan mati dalam keadaan iman yang paling lemah, paling daif iaitu kecil imannnya hanya sebesar zarah, maka akan dibalasi ia dengan surga yang besarnya 10x bumi x 7lapisan langit x 10.

Mari kita bincang-bincangkan.

selemah-lemah iman... sebesar zarah...
tapi dapat x kita pertahankan iman kita walaupon sebesar zarah?
byk benda yg merosakkan iman, secara sedar mahupon x
Iman yang sebesar zarah ialah iman yang paling lemah, kita ibaratkan seperti gula didalam air, jika terdapat gula yang terlalu sedikit didalam segelas air, iaitu hanya sebesar zarah, dapatkah kita merasai kemanisannya? jawapannya tidak. Iman yang sebesar zarah ialah yang amat lemah dan berada disisi garisan zon kekafiran. Orang yang langsung tidak ada iman, mereka inilah dinamakan kafir. Mereka ini kekal didalam neraka selama-lamanya. Namun selagi ada iman didalam hati ketika matinya, maka surga itu pasti untuknya.

Namun iman ini boleh berubah-ubah, terkadang naik, terkadang turun, terkadang kuat, terkadang lemah, terkadang masuk, terkadang keluar, terkadang masuk terkadang terkeluar. Iman adalah tingkatan teratas yang paling penting untuk manusia. Atas maksud imanlah maka 124,000 nabi diutuskan. Misi utama rasul-rasul dan nabi-nabi adalah untuk perkara iman.

Bolehkah iman itu diusahakan? supaya iman yang lemah menjadi kuat, iman yang goyang menjadi teguh?


Daripada Saiyidina 'Umar juga, RadiALLAHuanhu beliau berkata:
”Ketika kami sedang duduk di sisi Rasulullah SalALLAHualaihiwasa lam pada suatu hari, tiba-tiba muncul di hadapan kami seorang lelaki yang memakai pakaian yang sangat putih, berambut sangat hitam, yang tidak ternampak pada dirinya kesan-kesan tanda musafir dan tidak seorangpun di kalangan kami yang mengenalinya.Lalu dia duduk menghampiri Nabi Rasulullah SalALLAHualaihiwasa lamlalu disandarkan kedua-dua lututnya ke lutut Baginda dan meletakkan dua tapak tangannya atas dua paha Baginda seraya berkata: “Wahai Muhammad! Terangkan kepadaku tentang lslam.”Lalu Rasulullah SalALLAHualaihiwasa lam bersabda: “lslam itu bahawa engkau naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan ALLAH dan bahawa Muhammad itu utusan ALLAH, (dan bahawa) engkau mendirikan sembahyang, mengeluarkan zakat, berpuasa di bulan Ramadhan, menunaikan haji ke Baitullah (Mekah) sekiranya engkau berkuasa mengerjakannya. “Lelaki tersebut berkata: “Benarlah engkau.” Maka kamipun merasa hairan kepadanya, dia yang bertanya dia pula yang membenarkannya. Dia bertanya: “Terangkan kepadaku tentang lman.”
Baginda bersabda: “(lman itu ialah) bahawa engkau percaya kepada ALLAH, para MalaikatNYA, kitab-kitabNYA, para RasulNYA, hari Qiamat dan bahawa engkau percaya kepada Qadar baik dan buruk.” Lelaki itu berkata: “Benarlah engkau. Dia berkata lagi: “Terangkanlah kepadaku tentang Ihsan.” Baginda bersabda: “Ihsan itu ialah bahawa engkau menyembah ALLAH seolah-olah engkau melihatNYA. Sekiranya engkau tidak dapat melihatNYA, maka sesungguhnya DIA melihatmu.” Lelaki itu bertanya lagi: “Terangkan kepadaku tentang Qiamat.” Baginda bersabda: “Orang yang ditanya tentang Qiamat tidaklah lebih mengetahui daripada orang yang bertanya.” Lelaki itu berkata: “Maka terangkanlah kepadaku tentang tanda-tandanya.” Baginda bersabda:“(Antara tandatandanya ialah) apabila seorang hamba perempuan melahirkan tuannya dan apabila engkau melihat orang-orang miskin yang berkaki ayam, tidak berpakaian dan papa kedana yang hanya menjadi pengembala kambing berlumba-lumba membina bangunan (iaitu bertukar menjadi kaya raya). Kemudian lelaki itu berlalu, lalu aku terdiam sebentar. Kemudian Baginda bertanya: “Wahai 'Umar! Adakah engkau tahu siapa lelaki yang bertanya itu?” Aku berkata: “ALLAH dan RasulNYA lebih mengetahui.” Baginda bersabda: “Sesungguhnya dia adalah Malaikat Jibril yang datang kepada kamu untuk mengajar kamu tentang agama kamu.”

- Hadiths Riwayat Al-lmam Muslim (Hadiths riwayat Muslim, kitab Al-iman, no: 9 dan 10, Al-Tirmizi, kitab Al-iman, no: 2535, beliau berkata: hadiths ini hasan shahih, al-Nasaa’ie, kitab Al-iman, no: 4904, 4905, Abu Dawud, kitab Al-sunnah,no:4075, Ibn Majah, kitab Al-muqaddimah, no: 62 dan 63, Ahmad, musnad العشرة المبشرین , no: 346 )-
LA ILA HA ILLALLAH
MUHAMMADUR ROSULULLAH

bukan amalan kita yg menentukan kita masuk syurga neraka tetapi rahmat Allah swt.
sama2lah kita menuju kepada Nya untuk mencapai tahap Mukmin

Masuk surga dengan rahmat Allah, tetapi amalan manusia dikira diakhirat nanti, terdapat mahkamah dan neraca timbangan diakhirat nanti yang akan mengadili amalan sekalian manusia, hakimnya adalah Allah swt sendiri. Sekalian amalan baik dan buruk akan ditimbang. Konsep iman dan amal perlu kita fahami dengan jelas, seperti mana kita boleh mengenal mana satu matahari dan mana satu bulan. Jika konsep iman dan amal ini kita masih kelabu, maka kita akan rugi..disebabkan kita tidak mengenal dan jahil tentang keduanya. Ibarat seperti seorang miskin yang papa kedana yang bekerja memikul batu setiap hari untuk mendapatkan sesuap nasi. Sedangkan lantai rumahnya diperbuat daripada emas dan tiangnya dari permata, tetapi dia tidak tahu sama sekali(jahil) tentang emas dan permata dan tidak ambil tahu tentangnya. Bukankan ini satu kerugian....


Iman ialah keyakinan didalam hati, yakin dengan sebenar-benar yakin kepada apa sahaja yang disampaikan oleh Nabi SAW, semuanya benar. Yakin bahawa manusia akan dibangkitkan kembali selepas mati, apa sahaja amalannya didunia akan dibalas dengan ganjaran yang tidak seimbang, iaitu pahala yang amat besar dibandingkan dengan amal yang sedikit. Nilai satu pahala ialah memenuhi langit dan bumi.

Seseorang yang yakin dengan kuat bahawa dia akan berhadapan dengan Allah swt diakhirat nanti, maka perasaan kebimbangan dan takut akan datang, dia akan disoal dan dia akan menjawabnya, banyak kesalahan dan kesilapan yang dilakukannya semasa hayat.

Diakhirat nanti dia akan ditanya, alangkah malunya. Dia akan ditanya satu soalan kenapa dia berbuat demikian..., Allah swt adalah zat yang maha mulia dan maha suci, Allah swt menyukai kebaikan dan kesucian, Allah swt membenci kezaliman dan penganiayaan. Apabila ditanya solan tersebut, alangkah malunya tiada terhingga..
Namun apabila ditanya soalan amalan baiknya, alangkah girangnya hati untuk menjawabnya kerana amalan tersebut adalah sesuatu yang Alllah swt menyukainya.

Iman boleh diusahakan, apabila betul iman amal akan betul, apabila rosak iman amal akan rosak, apabila lemah iman...nak beramalpun jadi malas.

Petua......

Salam 1Malaysia.....
terasa macam nak share petua plak arini....mudah untuk diamalkan dan selamat mencuba~!

Petua cantikkan raut wajah agar lembut,putih & gebusss~
Cara 1ampurkan sedikit tepung pulut dengan sedikit air. Sapukan pada muka sebelumtidur. Keesokkannya cuci muka dengan air suam. Amalkan seminggu sekali. Cara 2: Campurkan satu sudu besar madu lebah dengan satu sudu besar susu tepung.Sapukan pada seluruh muka dan biarkan sebentar. Kemudian basuh muka dengan airsuam. Amalkan dua kali seminggu. Cara 3: Campurkan bedak sejuk, asam jawa, serbuk kunyit serta sedikit air. Sapu dangosok perlahan-lahan pada muka selama beberapa minit sebelum mandi. Kemudiancuci dengan air suam. Lakukan setiap hari.(sy suka cara ni..sbb bahan2 nye senang& mudah didapati)
Cara 4: Ambil beberapa kelopak kobis, tumbuk hingga halus. Perah airnya. Ambilairnya dan campurkan dengan sedikit madu. Sapu pada kulit muka dan, biarselama 30 minit. Kemudian cuci bersih. Anda akan dapati kulit muka akanmenjadi segar dan halus.


Petua lebatkan kening:
Bahan-Bahan
1) Beberapa tangkai daun sirih
2) Lendir daun lidah buaya
•CaraPemakaian Ambil daun sirih, celupkan tangkainya ke lendir daun lidah buaya. Kemudiansapukan ia pada kening perlahan-lahan. Sapu seperti anda hendak membentukkening menggunakan pensil kening. Melalui cara ini, anda bukan sahaja dapatmelebatkan bulu mata, malah bentuk kening juga dapat diperkemas dandiperindahkan.
•Harap petua ini dapatmembantu anda.

Ada Berani HEEEEHEEEEHEEEEE Gunting ckit bulu mata tu..syarat jer..jgn peghabih semua..kang mlm2 xleh nak tdo sbb mata xleh tutup..huhu..2.Sebelum tdo..sapu minyak zaitun,xkesah la brand ape..kalo 2x sehari lagi bagus..

Petua rambut gugur:
Kisar biji halba sampaihancur dan sapukan di atas rambut.
Selepas itu biarkan selama 1/2 jam.
Seterusnya bilas dengan air bersih.
Amalkan seminggu sekali.
Pasti rambutmenjadi bersinar serta tiada masalah keguguran.

All About Mandi Bunga Hukum hakam tujuan......


Untuk mandi bunga ini tak perlulah anda pergi ke spa ataupun pusat-pusat kecantikan, sebab ianya senang dibuat sendiri.

Bahan-bahannya :
- Bunga kenanga.
- Bunga mawar.
- Bunga susun kelapa.
- Bunga kesidang.
- Bunga tanjung.
- Bunga cempaka.
- Hirisan daun limau purut.
- Hirisan daun pandan.
- Air mawar (biasa dijual dikedai bunga India).

Caranya :
1. Air mawar dititikkan kedalam hirisan daun pandan dan daun limau purut yang telah diracik halus.
2. Kemudian rendamkan 7 jenis bunga tadi dengan air semalaman didalam mangkuk seramik.
3. Sebelum mandi bacakan Salawat nabi 3 kali dan Al-fatihah sekali dan niatkan untuk tujuan apa anda mandi bunga ini. (Niatkan yang baik-baik sahaja).
4. Selepas itu barulah air rendaman ini digunakan untuk mandian.

Khasiatnya :
Ianya mampu menaikkan semangat diri. Haruman bunganya dapat menenangkan fikiran dan warna-warna bunga menceriakan aura penglihatan yang mampu memberi ketenangan. Badan yang letih dan lesu akan terasa segar dan sihat setelah mandi dengan ramuan ini. Kalau boleh lakukanlah sebulan sekali, selain untuk menaikkan seri wajah ianya boleh membuatkan wajah dan badan sentiasa awet muda. InsyaAllah.

Nota :

Kalau salah satu bunga diatas tiada, boleh digantikan dengan bunga lain seperti bunga kekwa, tetapi jangan gunakan bunga yang berbau busuk. Selamat mencuba.....

Aura tubuh yang tersumbat akan melemahkan organ tertentu didalam tubuh. Organ yang lemah tidak akan dapat memancarkan gelombang warna yang baik dan cantik Akibatnya ialah AURA yang buruk lebih menyerlah!...
Nak cuci aura lakukan salah satu :-
Mandi Garam, Mandi dibawah Air Terjun, Mandi Air Hujan, Meditasi Mandi Bunga
Mengapa masyarakat kita suka mandi bunga?
1. Tradisi masyarakat Melayu untuk memulihkan AURA
Mengapa 7 jenis bunga?
1. 7 Jenis Bunga untuk 7 Warna Chakra Utama mengikut susunan Pelangi
2. Tenaga warna hidup dari pati bunga mampu membersih, merawat merangsang tenaga Chakra dan Aura pada tubuh.

Ceria Menawan:

Mandi bunga ibarat magnet Amalan tradisional, moden dilakukan kebanyakan wanita bertujuan naikkan seri wajah, tingkat keyakinan diri AMALAN mandi bunga bukan baru dalam masyarakat Melayu namun selalu disalah anggap dan dikaitkan dengan ritual membuang sial atau sesuai untuk wanita berusia yang belum menemui jodoh. Kini, amalan itu mula mendapat tempat di kalangan wanita sama ada yang sudah berumah tangga atau belum berkahwin untuk kelihatan cantik dan menarik. Masih mengekalkan penggunaan bunga dan limau purut namun caranya diubahsuai mengikut peredaran semasa. Tujuannya untuk menghilangkan tekanan, menyegarkan badan, mencantikkan kulit, menghilangkan bau badan dan menaikkan aura warna dalam badan untuk kelihatan ceria dengan wajah yang berseri. Dua jenis mandi bunga yang masih diamalkan ialah melalui cara tradisional dan moden. Mandi bunga cara tradisional lazimnya dilakukan pengamal perubatan tradisional dengan bacaan ayat al-Quran bertujuan membantu mereka yang mempunyai masalah peribadi seperti lambat mendapat jodoh atau mengalami masalah rumah tangga. Pasangan pengantin juga selalunya disaran melakukan amalan ini untuk mengusir anasir negatif dalam badan sebelum memulakan hidup baru, katanya. kini mandi bunga diperbaharui mengikut cara moden dan boleh dilakukan di kebanyakan salun kecantikan atau jika berkesempatan, mandi bunga juga boleh dilakukan sendiri di rumah. "Tapi ramai orang kini terikat dengan kerjaya dan urusan seharian dan adalah lebih mudah jika mereka mendapatkan khidmat mandi bunga di salun kecantikan kerana selain ditawarkan pakej dengan harga berpatutan.
Pelanggan berpeluang memanjakan diri dengan pelbagai rawatan lain misalnya mandi lulur, mandi susu, sauna dan urutan. "Pilihlah bunga berbau wangi dan seelok-eloknya mempunyai warna menarik kerana dari segi saintifik, aura warna dan bauan bunga mempunyai tenaga sendiri yang akan bertindak balas dengan tenaga dalam tubuh seperti kuasa magnet".

INFO: Bunga dan khasiat

Mawar merah - membuatkan seseorang menjadi lebih berani dan berkeyakinan tinggi.
Mawar putih - menyegarkan dan menyucikan badan supaya nampak lebih berseri.
Cempaka putih - melembut dan mewangikan badan.
Cempaka kuning - menyerikan wajah dan mewangikan badan.
Melur putih dan kuning - menyucikan dalaman.
Bunga kenanga - menaikkan seri dan senang didekati.
Limau purut - buang kotoran badan dan membuka pori supaya aura serta seri bunga dapat bergabung dengan aura badan dengan mudah.
Limau susu - melembutkan kulit.


CaRa MaNDi BuNGa 2:-

1. SeDiaKaN BaRaNG SePeRTi 7 JeNiS BuNGa YaNG JeNiS BeRBau WaNGi. aMBiK 7 KuNTuM SeTiaP 1 JeNiS BuNGa.

1) BuNGa CeMPaKa~7 KuNTuM

2) BuNGa HaRuM SuNDaL MaLaM~7 KuNTuM

3) BuNGa KeNaNGa~7 KuNTuM

4) BuNGa KeKWa~7 KuNTuM

5) BuNGa TaNJuNG~7 KuNTuM

6) BuNGa MeLuR~7 KuNTuM

7) BuNGa MaWaR~7 KuNTuM

2. MaSuKKaN DaLaM BaLDi YaNG BeRiSi aiR BeRSiH. CeRai CeRaiKaN BuNGa TeRSeBuT SuPaYa TeRTaNGGaL DaRi BaTaNGNYa.

3. HiRiSKaN LiMau PuRuT DaN LiMau NiPiS uNTuK DiCaMPuRkAn BeRSaMa BaGi MeNaMBaH HaRuMaN aiR MaNDiaN iTu.

4. TiTiKKaN 7 TiTiK MiNYaK WaNGi TaNPa aLKoHoL TeRSeBuT DaLaM BaLDi iTu. 7 TiTiK SeTiaP 1 SeBaNYaK 7 JeNiS. TiK!!! TiK!!! TiK!!! TiK!!! TiK!!! TiK!!!

5. LePaS Tu BaCa aYaT aYaT BeRiKuT:

i. BiSMiLLaH 7 KaLi.

ii. SeLaWaT PaDa NaBi 7 KaLi.

iii. BaCa aYaT KuRSi 7 KaLi.

iv. BaCa 4 QuL 7 KaLi vi. BaCa aYaT DaLaM SuRaH aL-NuR SeBaNYaK 7 KaLi. STaRT DeNGaN.. aLLaHuNuRuSSaMa...
6. SeLePaS Tu eMBuN KaN aiR SeBaLDi Tu SaTu MaLaM KaT LuaR RuMaH. PaSTiKaN BuKaN BaWaH PoKoK (aTaS BuMBuNG LaGi BaGuS.

7. eSoK BaNGuN SuBuH-SuBuH, MaNDi BuNGa SaMa aDa aWaL PaGi aTau LeWaT PeTaNG WaKTu MaGHRiB.

MaNDi BaCa BiSMiLLaH 7 KaLi DaN SeLaWaT PaDa NaBi 7 KaLi. NiaT DaLaM HaTi HaSRaT YaNG DiHaJaTi. MaSa JiRuS, BuNGa YaNG JaTuH Ke BaDaN Tu JaNGaN BuaNG, aMBiK DaN GoSoK-GoSoK Di SeLuRuH BaDaN.
aiR MaNDi tu JaNGaN Di KeSaT, BiaR ia KeRiNG Di BaDaN.

Detox Sendiri home made detox........

Tujuan Detox : kalo detox, atau what apa 2 flush, dia cuci usus macam ni...


Hehehe... Maple Syrup Grade B, ni Melesiyar.... Susah nak didapapati, kalo beli online dari org perseorangan/organic shop kat Mesia belum tentu. Mahal oooo...kalo ikut sukatan yg saya google dr satu org ni, kena pakai 10 botol Bayangkan 10 botol x (average harga RM40 sebotol)...huhu tak ker RM400 kena belanja utk Maple Syrup Grade B sahaja! Sungguh gila. So, saya google2, combinekan resipe2 yang "ACHIEVABLE VERSION " utk kita ummah di Malaysia cuba. ACHIEVABLE di sini interms of
A) Jumlah Hari nak wat programme
B) Sukatan yang tak melampau2...sampai tak boleh nak GULP
C) Financial Budget
D) Product Availability...

ADA 2 COMPONENT DALAM MASTER CLEANSE DETOX
1. FAsa pertama (Lemonade Diet)
2. Fasa Kedua (Salt Water Flush)

OPTION: 1.
Boleh nak sparingly buat kedua2 sekali dalam sehari.
2. Buat FAsa Pertama Sahaja
3. Hanya buat Fasa kedua shaja
BAGI SAYA? Buat lah mana2 yang kita suka.
Nak selang2 hari ker... Nothing to loose.
Bonus? Kita akan jadi 'ringan' & 'younger'.
KEsan nya kita sendiri dapat rasa. feeling rejuvenate bila wat master cleanse ni.

MATLAMAT: SHARING & CARING. Membantu sapa yang nak sihat & improve life & health condition.


No1 Semuanya berasaskan buah buahan Dan psyllium husk utk mengeluarkan sisa2 toksin.
Petuanya gunakan buah buahan Dan psyllium husk.
Hari pertama : sarapan: air suam + limau (jenis kuning),
mkn tengahari: epal, betik, tembikai.
Mkn mlm : epal hijau, betik, tembikai
Hari kedua: sarapan: air suam + limau (jenis kuning),
mkn tengahari: epal hijau, jambu, tembikai. Mkn mlm: epal hijau, jambu, tembikai
Hari ketiga: air suam + limau (jenis kuning) pisang, mkn tgh: epal, betik, air suam dgn psyllium husk. Mkn mlm : sama Hari keempat: air suam + psyllium husk, mkn tgh: pisang, epal, betik mkn mlm: sama.
After 4 days, badan Akan rasa ringan Dan stress badan pun kurang..selamat mencuba.
(kalau Ada rasa lapar, just Tambahan minum air suam Dan buah buahan)


OPTION: 2.
Master Cleanse Detox resipinya:
1. LEmon
2. Cayenne Pepper
3. Maple Syrup Grade B (Kalo takde ganti dengan Molasses)


OPTION: 3.
2 table spoon Celtic Sea Salt (yg pure belum proses warna kelabu tu)
1 liter air minuman
Minum neyh 1 kali harung, standby dalam 2-3 jam pastu mencapub lah kkita kat private-toilet yer... kalau kna kat public toilet, ya hampunnnn....

Who do you think you are?


Jangan aniaya anak Yatim............
Pernah tak kamu menolong orang yang teraniaya lagi yatim pulak.....!!
Kadang2 kita alpa.....
Hadirnya satu insan itu telah banyak mendatangkan kebaikan dan kesenangan kepada kita...
macam2 Allah tolong jika kita tolong insan lain..........
Suami pasti dapat kerja yang lebih baik selepas kahwin..........asal saja ingat Allah.......
Sesungguhnya Allah menolong orang yang ingin berubah...........
Kisah teman yang mulut puaka........tak ingat mati..........
Jangan hina manusia yang tak dapat cahaya mata lagi................
Jangan kata tak pandai buatla....tak itula tak ini la............
Tadah tangan dan b'doalah semoga kawan tu dapat anak dan tabah menjalani ujian..........
Jaga kurniaan tuhan kepada awak tu.........
Daripada Allah ia datang kepada Allah ia kembali.....
Esok lusa jika dia nak bagi dia kata Kunfayakun...........
Begitu juga jika dia nak amik balik dia kata Kunfayakun..........dia amik balik........
Jangan bangga dengan apa yang kita ada..............
Jangan hina apa yang orang lain tak ada............
Silap kata......boleh runtuh masjid orang.........
Dunia ni dah macam2 menunjukkan tanda akhir........
Bukan mudah juga membentuk insan........supaya......jadi...insan!
Bukan masalah pun tak ada anak...............
Kasih sayang suami istri tak ada anak tu kadang2 lebih erat lagi.........
Allah Maha tahu....tabah dan bersangka baik dengan ujian dia...............
Mana ada Jaminan ada anak pasangan tu taat setia..........
Kadang2 ada anak cukup, lelaki ada pempuan pun ada laki kahwin lain juga...............
Jika dah t'tulis qada' dan qadar .............................
Sayangnya si mulut puaka dan hasad dengki ni memang banyak..............
Ingat jika dia kata Kunfayakun....................

Sunday, April 22, 2012

Jadi Cantik Ikut Petua Nenek


Semua wanita ingin cantik..............
Nak cantik......kena Rajin.......!!!
OK....if nak slim macam mana?
Hubby suka makan masakan wife t'cinta.....lagipun makan makanan yang dimasak lebih baik dan sihat....ok....kita masak tapi tak makan.....kita makan salad je............ok ke macam tu? Sian hubby makan nasi soRang2 je.........hmmmmmm cam na nak buat??? Rahsianya adalah jogging..............makan saja tapi jangan lah 2/3 pinggan tapi kita wajib jogging paling idak 1/2 jam sehari.........awek muda, sihat, dan cantik................ X payah la telan pil2 ni x elok lebih baik makan fiber dan bykkan makan buah2.......
Nak cantik......kena Rajin.......!!!

If nak kulit mulus......
amalkan scrub beras dan susu................... kena rajin......betul lau malas mana jadi......!

Nak muka gebu.......cuci muka pakai scrub buah apricot, dan tiap2 malam sapu pelembab............seminggu buat mask telur putih 3x........
Cara Murah & B'kesan.................... Caiyok!!!!! ;)

Ok ni contah amalan harian yang boleh kita tauladani..................
-bagun tido selawat 3 kali, hembus dan sedut hembusan tadi sambil usap wajah. Saya juga buat senaman ringan posisi duduk terlebih dahulu. Saya memilih untuk melakukan posisi yoga kerana ia lebih senyap.
- Selesai senaman yoga posisi duduk, saya akan bangun dari katil dan buat senaman yoga yang memerlukan saya berdiri. Anda juga boleh buat yoga ni.. Mudah sangat. Pergi la ke mana-mana kedai jual CD, mesti ada CD senaman yoga. Pilih senaman yang khas untuk 'beginner'
- Sebenarnya saya tak sempat nak buat semua posisi yoga yang diajar dalam CD tu. Kesuntukan masa. Tapi bagi saya, better late than never. Lebih baik buat skit dari tak buat langsung.
- Lebih kurang 10 minit gitu, selesai la senaman ringan saya. Saya kira senaman ni cukup 'ringan' sebab saya ambil masa terlalu singkat untuk selesaikannya. Apa nak buat, kene kejar masa. Heheh (Saya bercita2 untuk bangun seawal 5.30 pagi mulai bulan Mac ni untuk buat aerobic. CD dah beli)
- Selesai yoga, saya terus capai tuala, ambik ice cube dalam freezer dan terus ke bilik mandi. Apa nak dibuat dengan ice cube tu?? Ha. Inilah rahsianya. Ramai celebrity yang buat macam ni. Ice cube tu gunanya untuk diusap2kan ke kulit wajah. Tujuannya untuk menegangkan kulit wajah dan supaya mudah untuk letak mekap nanti.
-Lepas mandi terus solat, pakai baju keje dan mekap. Keje mekap ni jadi sangat mudah sekiranya sebelum mandi tadi kita dah segarkan kulit muka dengan ice cube tadi.
- Sebelum masak b'fast, saya akan makan madu Khaula 1 sudu kecil + Collagen + EPO + Vit C + Jamu . Nak tau lebih lanjut jamu ni, emel je saya....

Ni plak petua putihkan GIGI hehehe

1. Cara mudah untuk putihkan gigi ialah dengan menggunakan serbuk penaik atau juga di kenali sebagai SODIUM BIKARBONAT.
2. Sebelum gosok gigi seperti biasa, gosokkan gigi anda guna serbuk penaik terlebih dahulu.
3. Kemudian kumur dan gosok gigi seperti biasa.
4. Amalkan petua ini 3-4 kali seminggu. InsyaAllah akan dapat lihat hasilnya lepas sebulan. :)
Haa.. pe lg.. cepat geledah kabinet dapur.. hihi..

Ni plak petua hilangkan bintik2 hitam a.k.a jeragat.......
-Sediakan bahan2 ni :-

kunyit hidup, beras yang direndam air, limau nipis dan putih telur

Beras dan kunyit perlu ditumbuk sehingga lumat. Kemudian perah limau nipis dan masukkan putih telur.


Adunan yg telah siap! sudah ready untuk disapu kemuka hingga kering. Bilas dgn air suam..ingat air suam yer untuk mengekalkan kelembapan kulit.

Dan hasilnya....

Perfume Shrine

Perfume Shrine

Monday, April 9, 2012

semua bermula dengan niat. kalau niat kita untuk berkahwin atas lillahitaala insya allah kita akan sentiasa berpegang pada sunnah , amal makruf nahi mungkar. suami ialah pemimpin dalam keluarga. isteri sebagai timbalan. anak2 dan isteri perlukan pemimpin. serong haluannya, serong lah kesemuanya. niat kahwin kerana allah taala, moga hidup makin tenang, makin dekat jiwa dengan tuhan, kejar pahala contoh senyum dgn kasih sayang kat suami/ isteri da dapat pahala berbanding senyum kat kekasih yang masih belum halal nya dan boleh mengundang nafsu.. maksud nya... yang indah dunia ni x kekal. kalo scandal ni wujud, memangla rasa bahagia je si lelaki/ perempuan dan skandal masing2 tapi ingat kiri kanan bahu kita ada malaikat yang mencatit. 1 kesalahan si suami berlaku curang belakang isteri, satu tick dosa malaikat tu tanda kan. tak takut ke ? kalau mati sebelum sempat bertaubat dan mohon maaf, terbayang tak nanti di padang masyar disoal kelak kenapa begitu begitu.. kahwin bukan sekadar we're married thats it. husband and wife, kids etc. ini soal tanggungjawab. ha kan dah panjang aku bebel. kalau orang xle terima tazkirah2 ni.. fine la.. aku wat ayat bunyi urban sikit.... sebagai ayah, sanggupkah kau lepaskan anak perempuan kepada lelaki yang belakang kita berhidung belang dan mata keranjang...dan sebenarnya kahwin dengan anak perempuan kau semata2 nafsu..lafaz sayang cinta whatsoever hanya sementara kendian2....anak menangis balik rumah mak bapak mengadu cakap lelaki dia ada skandal?? cuba bayangkan...lelaki sbg ayah, dia sendiri yang mewalikan pernikahan anak perempuannya... berat tanggungjawab tu. nak dapat yang terbaik untuk keturunan kita, berbuat baiklah juga kita kat org keliling kita. what goes around comes around. sebab tu jangan pelik kenapa makin lama generasi sekarang makin rosak dan pelik belaka. 1 Rated

Sunday, April 8, 2012

Monday, April 2, 2012

Didalam istana kecil Firdaus

Dilahirkan Di Pahang...........'raub' Peranakan........Melayu + Cina................ Taurus........ I like red & green............. hehehehe x tau nak promote myself dimiliki oleh ; Firdaus Abdullah........(anak jati Pahang jugak)

with my cinta hati