Followers

Sunday, April 22, 2012

Jadi Cantik Ikut Petua Nenek


Semua wanita ingin cantik..............
Nak cantik......kena Rajin.......!!!
OK....if nak slim macam mana?
Hubby suka makan masakan wife t'cinta.....lagipun makan makanan yang dimasak lebih baik dan sihat....ok....kita masak tapi tak makan.....kita makan salad je............ok ke macam tu? Sian hubby makan nasi soRang2 je.........hmmmmmm cam na nak buat??? Rahsianya adalah jogging..............makan saja tapi jangan lah 2/3 pinggan tapi kita wajib jogging paling idak 1/2 jam sehari.........awek muda, sihat, dan cantik................ X payah la telan pil2 ni x elok lebih baik makan fiber dan bykkan makan buah2.......
Nak cantik......kena Rajin.......!!!

If nak kulit mulus......
amalkan scrub beras dan susu................... kena rajin......betul lau malas mana jadi......!

Nak muka gebu.......cuci muka pakai scrub buah apricot, dan tiap2 malam sapu pelembab............seminggu buat mask telur putih 3x........
Cara Murah & B'kesan.................... Caiyok!!!!! ;)

Ok ni contah amalan harian yang boleh kita tauladani..................
-bagun tido selawat 3 kali, hembus dan sedut hembusan tadi sambil usap wajah. Saya juga buat senaman ringan posisi duduk terlebih dahulu. Saya memilih untuk melakukan posisi yoga kerana ia lebih senyap.
- Selesai senaman yoga posisi duduk, saya akan bangun dari katil dan buat senaman yoga yang memerlukan saya berdiri. Anda juga boleh buat yoga ni.. Mudah sangat. Pergi la ke mana-mana kedai jual CD, mesti ada CD senaman yoga. Pilih senaman yang khas untuk 'beginner'
- Sebenarnya saya tak sempat nak buat semua posisi yoga yang diajar dalam CD tu. Kesuntukan masa. Tapi bagi saya, better late than never. Lebih baik buat skit dari tak buat langsung.
- Lebih kurang 10 minit gitu, selesai la senaman ringan saya. Saya kira senaman ni cukup 'ringan' sebab saya ambil masa terlalu singkat untuk selesaikannya. Apa nak buat, kene kejar masa. Heheh (Saya bercita2 untuk bangun seawal 5.30 pagi mulai bulan Mac ni untuk buat aerobic. CD dah beli)
- Selesai yoga, saya terus capai tuala, ambik ice cube dalam freezer dan terus ke bilik mandi. Apa nak dibuat dengan ice cube tu?? Ha. Inilah rahsianya. Ramai celebrity yang buat macam ni. Ice cube tu gunanya untuk diusap2kan ke kulit wajah. Tujuannya untuk menegangkan kulit wajah dan supaya mudah untuk letak mekap nanti.
-Lepas mandi terus solat, pakai baju keje dan mekap. Keje mekap ni jadi sangat mudah sekiranya sebelum mandi tadi kita dah segarkan kulit muka dengan ice cube tadi.
- Sebelum masak b'fast, saya akan makan madu Khaula 1 sudu kecil + Collagen + EPO + Vit C + Jamu . Nak tau lebih lanjut jamu ni, emel je saya....

Ni plak petua putihkan GIGI hehehe

1. Cara mudah untuk putihkan gigi ialah dengan menggunakan serbuk penaik atau juga di kenali sebagai SODIUM BIKARBONAT.
2. Sebelum gosok gigi seperti biasa, gosokkan gigi anda guna serbuk penaik terlebih dahulu.
3. Kemudian kumur dan gosok gigi seperti biasa.
4. Amalkan petua ini 3-4 kali seminggu. InsyaAllah akan dapat lihat hasilnya lepas sebulan. :)
Haa.. pe lg.. cepat geledah kabinet dapur.. hihi..

Ni plak petua hilangkan bintik2 hitam a.k.a jeragat.......
-Sediakan bahan2 ni :-

kunyit hidup, beras yang direndam air, limau nipis dan putih telur

Beras dan kunyit perlu ditumbuk sehingga lumat. Kemudian perah limau nipis dan masukkan putih telur.


Adunan yg telah siap! sudah ready untuk disapu kemuka hingga kering. Bilas dgn air suam..ingat air suam yer untuk mengekalkan kelembapan kulit.

Dan hasilnya....

1 comment: